Tarja Turtio Oy auttaa synnyttämään johtajuutta, jonka kautta syntyy tasapainoisia, tarkoituksenmukaisia ja inhimillisiä organisaatiokulttuureita. Cuvio design auttoi yritystä kirkastamaan olemassaolon tarkoituksen ja sen arvon, jota yritys asiakkailleen lupaa. Suunnittelimme arvolupauksen pohjalta myös raikkaan ja kilpailukykyisen logon ja graafisen ilmeen koko viestintään.
Mikä on arvolupaus? Arvolupauksessa kiteytyy yrityksen asiakkaalle tuottama lisäarvo. Lupauksessa kerrotaan, mitä asiakas yrityksestä hyötyy. Hyvin muotoiltu lupaus on myös tavoite ja tahtotila, jonka eteen jokainen työntekijä tekee päivittäin työtä. Se muistuttaa työn merkityksellisyydestä.
Tarja auttaa yrityksen johtajaa oivaltamaan lähtötilanteen ja valinnat, jotka saavat organisaatiossa olevan hyvän kasvamaan. Keskiössä on kuitenkin aina johtajan kyky kohdata ja tuntea itsensä. Sillä vasta sen jälkeen on mahdollista kehittyä ja kasvaa.
Hyvän itsetuntemuksen ja kohtaamisen taidon tuloksena ihmiset organisaatiossa voivat kukoistaa – kuten koko yrityskin. Tämän vuoksi sloganiksi valikoitui "Kohtaa, kasva ja kukoista". Se tiivistää koko asiakaslupauksen ytimen sekä kuvaa konkreettisesti myös prosessia.
Yritysilme luotiin arvolupauksen ympärille. Kasvu-teeman vuoksi kuvamaailma lainaa vaikutteita luonnosta ja erityisesti marjoista. Pyöreä tunnus ei ole täysin symmetrinen, vaan siinä on selkeä marjan muoto. Viivapiirroksessa voi nähdä kolme hahmoa vieretysten käsikädessä tai sitten vain abstraktin kuvion, joka viestii ylöspäin etenevästä kasvuprosessista. Tunnus on käytettävissä hyvinkin pienessä koossa, mutta siitä saa suurennettaessa näyttävän graafisen elementin.
Yrityksen väreiksi valittiin tumman violetti ja paahdettu oranssi. Violetti viestii luovuudesta ja se vaikuttaa aivojen ongelmanratkaisukykyyn. Se edustaa luovia, viisaita ja mielikuvituksellisia brändejä. Oranssi lisää optimismia ja iloista tunnelmaa. Väri stimuloi aivojen loogista osaa ja aiheuttaa innostuneisuutta.
Värien merkitykset tuntuivat sopivan hyvin myös Tarja Turtio Oy:n graafiseen ilmeeseen. Sillä juuri luovuutta ja kykyä kohdata ja ratkaista ongelmia tarvitaan kun organisaatioita autetaan kukoistamaan.