No items found.

Tarja Turtio Oy

Logon, yritysilmeen ja arvolupauksen suunnittelu

Mistä vastasimme:
Graafinen ilme
Logon suunnittelu
Yritysilmeen suunnittelu
Kuvamaailman valinta

Tarja Turtio Oy auttaa synnyttämään johtajuutta, jonka kautta syntyy tasapainoisia, tarkoituksenmukaisia ja inhimillisiä organisaatiokulttuureita. Cuvio design auttoi yritystä kirkastamaan olemassaolon tarkoituksen ja sen arvon, jota yritys asiakkailleen lupaa. Suunnittelimme arvolupauksen pohjalta myös raikkaan ja kilpailukykyisen logon ja graafisen ilmeen koko viestintään.


Yrityksen graafinen ilme suunniteltiin yhdenmukaiseksi www-sivustolle.

Arvolupauksen suunnittelu coaching -yritykselle

Mikä on arvolupaus? Arvolupauksessa kiteytyy yrityksen asiakkaalle tuottama lisäarvo. Lupauksessa kerrotaan, mitä asiakas yrityksestä hyötyy. Hyvin muotoiltu lupaus on myös tavoite ja tahtotila, jonka eteen jokainen työntekijä tekee päivittäin työtä. Se muistuttaa työn merkityksellisyydestä.

Tarja auttaa yrityksen johtajaa oivaltamaan lähtötilanteen ja valinnat, jotka saavat organisaatiossa olevan hyvän kasvamaan. Keskiössä on kuitenkin aina johtajan kyky kohdata ja tuntea itsensä. Sillä vasta sen jälkeen on mahdollista kehittyä ja kasvaa.

Hyvän itsetuntemuksen ja kohtaamisen taidon tuloksena ihmiset organisaatiossa voivat kukoistaa – kuten koko yrityskin. Tämän vuoksi sloganiksi valikoitui "Kohtaa, kasva ja kukoista". Se tiivistää koko asiakaslupauksen ytimen sekä kuvaa konkreettisesti myös prosessia.
Yrityksen arvolupaukseksi valittiin: Kohtaa, kasva ja kukoista. Se tiivistää asiakkaan
kokeman hyödyn ja toisaalta kuvaa konkreettisesti myös toimintaprosessia.

Logon ja yritysilmeen suunnittelu arvolupauksen pohjalta

Yritysilme luotiin arvolupauksen ympärille. Kasvu-teeman vuoksi kuvamaailma lainaa vaikutteita luonnosta ja erityisesti marjoista. Pyöreä tunnus ei ole täysin symmetrinen, vaan siinä on selkeä marjan muoto. Viivapiirroksessa voi nähdä kolme hahmoa vieretysten käsikädessä tai sitten vain abstraktin kuvion, joka viestii ylöspäin etenevästä kasvuprosessista. Tunnus on käytettävissä hyvinkin pienessä koossa, mutta siitä saa suurennettaessa näyttävän graafisen elementin.

Värien merkitys yritysilmeen suunnittelussa

Yrityksen väreiksi valittiin tumman violetti ja paahdettu oranssi. Violetti viestii luovuudesta ja se vaikuttaa aivojen ongelmanratkaisukykyyn. Se edustaa luovia, viisaita ja mielikuvituksellisia brändejä. Oranssi lisää optimismia ja iloista tunnelmaa. Väri stimuloi aivojen loogista osaa ja aiheuttaa innostuneisuutta.

Värien merkitykset tuntuivat sopivan hyvin myös Tarja Turtio Oy:n graafiseen ilmeeseen. Sillä juuri luovuutta ja kykyä kohdata ja ratkaista ongelmia tarvitaan kun organisaatioita autetaan kukoistamaan.


Yritykselle tehtiin graafinen ohjeisto, jonka pohjalta on helpompi luoda yhtenäisen
näköistä graafista suunnittelua.
No items found.

Katso myös muita töitä

Heräsikö ajatuksia tai kysymyksiä?
Lähetä viestiä tai soita niin jutellaan lisää!

Kiitos viestistäsi. Se on lähetetty.
Tapahtui virhe, kun viestiäsi yritettiin lähettää. Ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen.

Voit myös lähettää sähköpostia

tiia-leena@cuvio.fi

tai soittaa

0407338622