No items found.

Case Jukkatalo Oy

Brändiuudistus, nettisivut ja markkinointimateriaalit

Mistä vastasimme:
Nettisivut
Yritysilmeen suunnittelu
Esitemateriaalit
Nettisivut
Somemainonta
Tapahtumamainonta

Asumisen edelläkävijä pesi kasvonsa

Alkutilanne


Jukkatalo halusi uudistaa tuotevalikoimaansa sekä brändilupausta vastaamaan muuttovalmistalojen kovaan kysyntään. Pitkä historia haluttiin voimavaraksi ja tuotevalikoima ja toimintatapa vastaamaan paremmin muuttunutta kysyntää.

Mitä teimme

Talopakettien rakentamisesta tunnetun Jukkatalon pitkä kokemus rakentamisesta haluttiin ottaa vahvasti esille uutta brändistrategiaa luotaessa. Aiempi arvolupaus keskittyi rakentamisen helpottamiseen valmiilla elementeillä, mikä ei enää tuonut muuttuneessa markkinassa lisäarvoa. Tulevia asiakkaita ja asukkaita kiinnosti asumisen laatu ja omiin tarpeisiin soveltuva koti. Helppo rakennusprosessi oli enemmänkin lähtökohta kuin lisäarvo.

Cuvio teki Jukkatalolle uuden brändistrategian, uuden arvolupauksen ja graafisen ilmeen. Brändiarkkitehtuuri jalkautettiin kaikkeen päivittäiseen markkinointiviestintään asiakaslehdestä verkkosivuihin ja myymälöiden ilmeestä tapahtumamarkkinointiin.

Uusi logo ja slogan kertoivat asumisen mukavuudesta

Logon graafisen ilmeen suunnittelussa palattiin juurille ja siihen otettiin vaikutteita lähes neljän kymmenen vuoden takaisesta tunnuksesta.

Uudeksi sloganiksi valikoitui ”Asumisen edelläkävijä vuodesta 1968”. Sloganissa yhdistyi pitkä rakentamisen kokemus ja sen pohjalta asiakkaalle jalostuva hyöty: taito luoda viihtyisiä, kestäviä ja muunneltavia koteja. Teknisten yksityiskohtien sijaan haluttiin korostaa tuotteen tuomaa nautintoa – asumisen mukavuutta.

Loimme uuden Asu hyvin -asiakaslehden konseptin sekä saman nimisen verkkoblogin, jossa asukkaat pääsivät kertomaan asumisen mukavuudesta. Myös verkkosivusto, myymäläilme, messuosasto ja mainonnan linja uudistettiin kokonaisuudessaan vastaamaan uutta arvolupausta.



Mitä brändiuudistuksella saavutettiin?

Brändiuudistus onnistui ja kasvatti asiakasryhmiä toivotulla tavalla.

Jukkatalo kasvoi toiseksi suurimmaksi talopakettimerkiksi Suomessa 2015-2019 (Menestyjät –sertifikaatti/Kauppalehti 2019)


Tutustu sivustoon www.jukkatalo.fi

No items found.

Katso myös muita töitä

Heräsikö ajatuksia tai kysymyksiä?
Lähetä viestiä tai soita niin jutellaan lisää!

Kiitos viestistäsi. Se on lähetetty.
Tapahtui virhe, kun viestiäsi yritettiin lähettää. Ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen.

Voit myös lähettää sähköpostia

tiia-leena@cuvio.fi

tai soittaa

0407338622