Jukkatalo halusi uudistaa tuotevalikoimaansa sekä brändilupausta vastaamaan muuttovalmistalojen kovaan kysyntään. Pitkä historia haluttiin voimavaraksi ja tuotevalikoima ja toimintatapa vastaamaan paremmin muuttunutta kysyntää.
Talopakettien rakentamisesta tunnetun Jukkatalon pitkä kokemus rakentamisesta haluttiin ottaa vahvasti esille uutta brändistrategiaa luotaessa. Aiempi arvolupaus keskittyi rakentamisen helpottamiseen valmiilla elementeillä, mikä ei enää tuonut muuttuneessa markkinassa lisäarvoa. Tulevia asiakkaita ja asukkaita kiinnosti asumisen laatu ja omiin tarpeisiin soveltuva koti. Helppo rakennusprosessi oli enemmänkin lähtökohta kuin lisäarvo.
Cuvio teki Jukkatalolle uuden brändistrategian, uuden arvolupauksen ja graafisen ilmeen. Brändiarkkitehtuuri jalkautettiin kaikkeen päivittäiseen markkinointiviestintään asiakaslehdestä verkkosivuihin ja myymälöiden ilmeestä tapahtumamarkkinointiin.
Uusi logo ja slogan kertoivat asumisen mukavuudesta
Logon graafisen ilmeen suunnittelussa palattiin juurille ja siihen otettiin vaikutteita lähes neljän kymmenen vuoden takaisesta tunnuksesta.
Uudeksi sloganiksi valikoitui ”Asumisen edelläkävijä vuodesta 1968”. Sloganissa yhdistyi pitkä rakentamisen kokemus ja sen pohjalta asiakkaalle jalostuva hyöty: taito luoda viihtyisiä, kestäviä ja muunneltavia koteja. Teknisten yksityiskohtien sijaan haluttiin korostaa tuotteen tuomaa nautintoa – asumisen mukavuutta.
Loimme uuden Asu hyvin -asiakaslehden konseptin sekä saman nimisen verkkoblogin, jossa asukkaat pääsivät kertomaan asumisen mukavuudesta. Myös verkkosivusto, myymäläilme, messuosasto ja mainonnan linja uudistettiin kokonaisuudessaan vastaamaan uutta arvolupausta.
Brändiuudistus onnistui ja kasvatti asiakasryhmiä toivotulla tavalla.
Jukkatalo kasvoi toiseksi suurimmaksi talopakettimerkiksi Suomessa 2015-2019 (Menestyjät –sertifikaatti/Kauppalehti 2019)
Tutustu sivustoon www.jukkatalo.fi