Yritys oli määritellyt brändin ydinasiat, mutta niiden viestimiseen kaivattiin visuaalista apua. Jotta jokainen kokisi roolinsa merkitykselliseksi osana Perustavan tarinaa, otimme toimintaprosessin eri vaiheet mukaan isoon kuvaan.
Suunnittelu käynnistyi kuvitustyylin valinnalla, joka tehtiin kuvitusesimerkkien avulla. Sen jälkeen teimme rautalankasuunnitelman kuvan pääelementeistä. Kun pääelementit olivat kohdallaan, luotiin eri versioita tulevasta kuvasta. Koska henkilöstö haluttiin sitouttaa mukaan projektiin, vaihtoehtoja lopullisesta kuvasta tehtiin useampia ja paras äänestettiin jatkoon.
Työmaiden turvallisuutta edistämään kuvitettiin myös asentaja tarvittavat turvavarusteet yllään. Positiivinen hahmo toimii miellyttävällä tavalla muistuttamassa siitä, millä tavoin työmailla on asiallista suojautua. Kuva kertoo tässäkin tapauksessa tekstiä nopeammin tarpeellisen informaation.
Kuvat saivat paljon kiitosta raikkaudestaan ja tavasta konkretisoida palvelut ja liiketoiminnan osa-alueet helposti ymmärrettävällä tavalla. Yksinkertaistaminen ei ole välttämättä nopeaa tai helppoa, mutta laadukkaasti visualisoitu kuva nopeuttaa tiedon ymmärrystä. Ja yksilöllinen kuvitus on aina tehokas erottua kilpailijoista mieliin jäävällä tavalla.
Tutustu Perustavaan www.perustava.fi