Jalonom on erikoistunut jalometallien kierrätykseen ja jalometallisten sijoitustuotteiden myyntiin sekä säilytykseen. Jalonom on suomalainen perheyritys, joka on toiminut alalla vakavaraisesti jo yli kymmenen vuotta. Tallelokero liiketoiminnan vauhdittamiseksi tilattiin kampanjan suunnittelu ja monikanavainen toteutus.
Ennen kampajakonseptin suunnittelua tutustuttiin markkinatilanteeseen ja luotiin kilpailijoista erottuva ydinviesti. Konseptin suunnittelussa huomioitiin eri kohderyhmät ja viesti kohdennettiin erilaiset tarpeet huomioiden. Myös viestinnän tavoitteet asetettiin kohderyhmäkohtaisesti.
Koska yhtenä merkittävänä kilpailijana oli asenteet ja asiakkaiden toimintatavat, viestiä muokattiin herättelemään talletuksen tarpeellisuutta. Yritys oli tullut huomaamaan, että arvotavaran säilytyksessä vain mielikuvitus on rajana. Olikin tärkeää tuoda esille itse keksittyjen talletuspaikkojen todellinen turvallisuus verrattuna sertifioidun kassaholvin tuomaan turvallisuuteen nähden. Pankkien irtisanottua tallelokeropalveluitaan, moni oli jäänyt ilman korvaavaa palvelua. Heille Jalonomin tallelokero oli kultaakin arvokkaampi.
Kampanja kasvatti tallelokero-asiakkaiden tilauksia ja lisäsi kiinnostusta palvelua kohtaan myös niiden ihmisten mielissä, jotka eivät olleet aiemmin pankkien tallelokeropalveluja käyttäneet.