No items found.

Case Tilawise Oy

Nimi, brändistrategia, yritysilme ja nettisivut

Mistä vastasimme:
Brändistrategia
Logon suunnittelu
Kuvamaailman valinta
Nettisivut
Nimen suunnittelu

Uusi sisustusrakentamisen yritys halusi luoda vahvan brändin, joka edustaisi yrityksen arvoja ja palveluita ja erottuisi kilpailijoista edukseen. Yritykselle tarvittiin myös kilpailukykyinen nimi ja ilme.

Mitä teimme:

Loimme asiakkaalle tiiviin brändistrategian, uuden yritysnimen, arvolupauksen, logon, graafisen ohjeiston sekä nettisivut.

Kuinka työ eteni:

Suunnitteluprosessi aloitettiin taustakartoituksella. Tämä sisälsi markkinaan tutustumisen, liiketoiminnan perusteiden läpikäynnin, kilpailija-analyysin sekä asiakkaiden motiivit ja arvostukset. Kartoituksen ja yhteisen työpajan pohjalta loimme tiiviin brändistrategian yrityksen viestinnän perustaksi. Kun se oli valmis, teimme vaatimusmäärittelyt yrityksen uudelle nimelle. Brändistrategian ja vaatimusmäärittelyjen pohjalta aloitimme nimen ideoinnin niin asiakkaan kanssa yhdessä pidettävissä  työpajoissa, kuin suunnittelijatiimin kesken.

Uudeksi nimeksi valittiin Tilawise. Nimi edustaa yrityksen arvoja kestävästä ja viisaasta rakentamisesta. Tilawise-nimi on helppo lausua niin suomeksi kuin englanniksi. Arvolupaus "Rakennamme tilaa onnistumiselle" kuvastaa yrityksen vahvaa projektinhallintaa ja sitoutumista asiakkaiden menestykseen. Tämä arvolupaus haluttiin tuoda vahvasti esille myös visuaalisesti.

Logo suunniteltiin moderniksi ja selkeäksi, ja sille luotiin vahva ja erottuva värimaailma. Graafinen ohjeisto sisälsi visuaaliset elementit, kuten kuvat, fontit ja värityksen, jotka edustivat yrityksen brändiä ja auttoivat sen tunnistettavuudessa.

Nettisivut suunniteltiin uuden brändin mukaisesti ja ne sisälsivät selkeän esittelyn yrityksen palveluista, arvolupauksesta ja referensseistä. Sivuston suunnittelussa huomioitiin responsiivisuus ja miellyttävä käyttökokemus.

Liikemerkin ympyränmuotoisessa kehyksessä voi nähdä  huoneen, jonka ovi on auki. Merkin muoto muistuttaa myös suurennuslasia viestien laadusta, joka kestää yksityiskohtienkin tarkastelun.

Tulos:

Brändistrategian teko helpotti yrityksen viestinnän suunnittelua. Sen pohjalta oli helpompaa luoda niin yrityksen nimi, ilme kuin tarinakin.

Brändistrategian teko helpotti suuresti kirkastamaan liikeideamme ytimen. Oli kriittisen tärkeää, että Cuviossa saatiin nopeasti pääviestistämme kiinni. Syntyi heti tunne, että nämä tyypit ei tee metritavaraa vaan yrittävät aidosti päästä persoonaan ja sitä kautta tarinaan ja arvoihin käsiksi. Valmiiden nimiehdotusten osalta oli mukavasti variaatioita, mutta riittävän selkeä suunnittelijan kanta myös esillä ja kokonaisuuden säilyttämiseksi hyvin langat käsissä koko prosessin ajan.

Markus Kollin, Tilawise Oy

Tilawisen nimi, uusi brändi ja graafinen ilme herättivät positiivista huomiota ja saivat hyvän vastaanoton asiakkailta ja yhteistyökumppaneilta. Uusi arvolupaus "Rakennamme tilaa onnistumiselle" tuo vahvasti esille yrityksen sitoutumisen asiakkaiden menestykseen. Se on herättänyt keskustelua ja toiminut hyvin myös ponnahduslautana myyntipuheelle. Nimi erottuu sopivasti toimialan muista nimistä.

Nimeä ei välttämättä heti yhdistetä rakentamiseen ilman slogania, mikä on liikeidea huomioiden ihan hyvä asia, pääsee heti avaamaan missiota. Sinänsä on ollut mukavaa keskustella nimenomaan nimen tuomista mielikuvista, selkeästi on ollut hyvä valinta esim pelkästään toimialaa kuvaavan teknisemmän nimen sijaan.

Yrityksen uudistettu brändi ja graafinen ilme auttavat sitä erottumaan markkinoiden keskeltä ja rakentamaan tilaa onnistumiselle – niin asiakkaille kuin omalle henkilöstölle.

Tutustu Tilawisen sivustoon tästä.

Yhteistyössä: Maria Rautio / Paperilintu

No items found.

Katso myös muita töitä

Heräsikö ajatuksia tai kysymyksiä?
Lähetä viestiä tai soita niin jutellaan lisää!

Kiitos viestistäsi. Se on lähetetty.
Tapahtui virhe, kun viestiäsi yritettiin lähettää. Ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen.

Voit myös lähettää sähköpostia

tiia-leena@cuvio.fi

tai soittaa

0407338622